
Letnie wydarzenia w Gdańsku i jak reklamować się na nich
Gdańsk to miasto, w którym odbywa się wiele eventów. Zaczynając od Jarmarku św. Dominika na wszelkich targach kończąc. Wyróżnienie się w tłumie wystawców wymaga sporo trudu. Dlatego warto zaplanować swoją kampanię marketingową.
Jeszcze w chwili pisania tego postu, w Gdańsku odbywa się Jarmark św. Dominika. Niedawno zakończyły się pierwsze w tym mieście targi Fantastyki, a już niedługo czekają nas wydarzenia takie jak na przykład Amberif (Największe targi jubilerskie w Europie Środkowo-Wschodniej). Wyróżnienie się na tak dużych wydarzeniach jest jednym z najcięższych zadań dla wystawców a zarazem kluczowym aby zdobyć klientów, którzy się z nimi skontaktują już po tym evencie.
Wielu wystawców przyciąga do siebie klientów przez media społecznościowe lecz w tym wypadku przychodzą do nich głównie fani, którzy od jakiegoś czasu już obserwują ich profile. Nie zdobywają jednak tym sposobem nowych klientów, którzy później poszerzają ich rzeszę fanów i zwiększają przychody.
Jak najlepiej ściągnąć do siebie nowych klientów na przyszłość i zapaść w pamięć?
Rozwiązaniem problemu braku nowych klientów stają się niepozorne małe rzeczy, o których zwykle nie myśli się w kategoriach najskuteczniejszej reklamy.
Naszym wybawcą od kłopotu stają się wizytówki i gadżety reklamowe. Te drobiazgi, które zwykle oddaje się za darmo w ramach dodatku do zakupu, lub po prostu stoją jako rzeczy do wzięcia, mogą wydawać się stratą pieniędzy. W końcu wydaje się na nie fundusze, które już i tak są uszczuplone przez cenę opłaty za stoisko. W ostatecznym rozrachunku jednak są one najlepszą inwestycją w przyszłość.
Pomimo wydania pieniędzy i oddania wartościowych gadżetów za darmo, tak naprawdę zyskujemy kilkukrotnie więcej niż tracimy.
Te przedmioty są pamiątkami po wystawcach dla uczestników wydarzeń. Większość z potencjalnych klientów kupi 1 lub 2 rzeczy na wydarzeniu wróci do domu i po jakimś czasie zapomni od kogo te cudeńka zdobył. Jeżeli natomiast w gratisie klient dostał taką piękną pamiątkę z naszym logo, a najlepiej jeszcze naszymi danymi kontaktowymi, to na długo przypomnienie o wystawcy staje się elementem domu i przypomina, gdzie się zwrócić po więcej produktów, lub gdzie skierować swoich znajomych. W ten sposób sprzedawca za pomocą długopisu, kubka czy zwykłej wizytówki zyskał kilka dodatkowych transakcji sprzedaży i dalszy rozgłos.

Typy gadżetów i co najlepiej wybrać
- Wizytówki: Są najbardziej podstawowymi reklamami w bardzo małym formacie. Rozdaje się je klientom najszybciej ze wszystkich gadżetów. Stały się już standardem i przydadzą się każdemu.
- Ulotki: Dzięki rozmiarowi większemu niż wizytówka można zawrzeć na nich więcej informacji oraz grafik reklamowych. Zwykle przechodzący uczestnicy biorą je już nawet odruchowo więc prawie zawsze szybko się rozchodzą.
- Naklejki: są rzadziej stosowane i większość klientów z nich nie korzysta. Aby były skuteczne trzeba stworzyć na nich pociągającą grafikę, która będzie ozdobą wartą zachowania, lub należy naklejać je na opakowania/papierowe torby, w których dajemy nasze produkty.
- Notatniki: To pierwszy funkcjonalny gadżet na tej liście. Takie właśnie sprawdzają się najlepiej. Gadżet ten staj się elementem codzienności klienta i przyciąga do sprzedawcy, znakiem wodnym na stronach, lub danymi kontaktowymi umieszczonymi na okładce.
- Długopisy: Te małe i użyteczne podłużne przedmioty są wysoce potrzebne na co dzień. Dają pewność, że uczestnik wydarzenia je zachowa. Mają jednak najprawdopodobniej najmniejszą powierzchnię reklamową, na której możemy umieści informacje. Trzeba więc je dobrze zaprojektować.
- Kubki: Są jednym z najlepszych mediów reklamowych. Pozwalają na przyzwoitą ilość zawartych informacji oraz miły dla oka projekt graficzny. Zarazem są wysoce funkcjonalne i zostają zachowane na potrzeby zarówno domowe jak i biurowe, gdzie dalej przenoszą reklamę.
- Tatuaże tymczasowe: Ta forma reklamy najlepiej trafi do najmłodszych odbiorców naszych produktów. Może też zamienić samą osobę przy stoisku w żywą reklamę. Jest to bardzo nietypowa forma reklamy jednak obecnie rośnie jej popularność. Jest najmniej trwała, dlatego może też wydawać się najgorsza, ale przez swoją nietypowość zapadnie w pamięć klientów na dłużej niż inne.